今日は新聞紙の和訳に挑戦してみたいと思います。
下記に英語の原文も載せるのでぜひ皆さんも暇があればチャレンジしてみてください。

No Uber or Lyft, サリーの市長がタクシー運転手について言及
一般自動車配車サービスが州によって可決されているが、McCallum氏はそれに反対することを約束。

David Carrigg

Surreyの市長 Doug McCallumは数百人のタクシー運転手に対して火曜日にUber やLyft などが彼の町で機能することを許可しないことを約束した。

彼がこの発言をバンクーバータクシー団体によって招待された団体に対してバンクーバーにあるフランサービューバンケットホールでしたとき彼は大きな拍手に迎えられた。彼は長い間一般自動車配車サービスの反対者であり、BC州で二番目に人口が大きい街ではこのサービスを導入させないだろう。

このサービスは、州政府によって可決されてルールと規則についてはBC州観光輸送機関によって承認された。これは今年までこのサービスが制限なく機能すること意味する。この二大大手企業、UberとLyftは政府に機能するための権利を適用されている。この一般自動車配車サービスの枠組みは9月16日から効力を持つ。

タクシードライバーはこの計画に激怒し、この窮地の状態を打開するためにBCの最高裁判所にそのサービスのルールが破棄されるかを尋ねた。特に、そのサービスの車が従来のタクシーがいる間もその車の数は無制限であり、ウーバーなどの運転手はどんなに忙しい時間帯でもその市場が持ってくる価値、金額を要求することができることに対して彼らはひどく動揺している。

McCallum氏はその群衆に対して、州政府がそのサービスを指示していた間は、その町は”一つの選択肢しかポケットになかった、そして私はそれをサリーで使うだろう”といった。

そのツールはサリーでビジネスをしたいいかなるそのサービスのドライバーのためのビジネス許可証は許可されていない。”私たちはサリーでいかなるビジネスライセンスをカーシェアリングの会社には支給していない”と彼は言った。

この前の火曜日、輸送機関省とインフラ省はサリーの町ではそれらのサービスの会社がその境界線内で妨機能することを妨げることはできないとの声明を出した。

観光輸送機関はタクシーの規則とシェアサービスの規則に責任がある、読まれたその生命にはそう書かれていた。 ”その機関は唯一の供給とそれらの境界線と相場を決める責任がある”

その省は地方自治体はビジネスライセンスを獲得することができると認めた。”しかし、明らかに、その州法は供給とタクシーとそのサービスの車の境界線を制限するための地方自治体の権威も制限している。”観光輸送局のみがこれらのサービスのための境界線と供給を設立する権威がある。”

弁護士Peter Gallはこの法廷でのタクシー産業の一連の出来事の代表者であり、火曜の朝のミーティングに参加した。彼はそれについて600人超の人が参加したといった。その中には連邦の議員や連邦の保守党の候補もいた。

”そのホールは満員であり、彼は彼らに話した。彼はその問題に対して情熱的であり、またその過密さ、不公平さ、不平等な戦場に対しても”とGallは話した。

彼が話した結末は彼がそれらをビジネスライセンスとして許可せずサリーの町でそれが機能する子tも許可しない。彼はそれはとても誇らしいものであると言いたげそうであった。その部屋の雰囲気はとても感情的だった、なぜならこれは彼らの近所にある杭なのだから。
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この一つの記事訳すのに結構時間かかるけど結構単語力が増えてる感じ
ばいばい




No Uber or Lyft, Surrey mayor tells cabbies
 Ride-hailing has been approved by the province, but McCallum promises to fight on

David Carrigg

     Surry Mayor Doug McCallum promised hundreds of taxi drivers on Tuesday that he would not allow uber or Lyft to operate in his city.
     McCallum was met with loud applause when he told the group-which had been invited to the Fraserview Banquet Hall in Vancouver by the Vancouver Taxi Association - that he had been a longtime opponent of ride hailing and "will not let ride-sharing come" to B.C.'s second-most populous city.
     Ride-hailing has been approved by the provincial government and rules and regulations have been approved by the B.C. Passenger Transportation Board to allow an unlimited number of ride-hailing vehicles to operate by the end of the year. The two biggest players, Uber and Lyft, have applied to the government for permission to operate. The ride-hailing framework comes into effect on Sept.16.
     Taxi drivers are infuriated by the plan and have taken their plight to the Supreme Court of B.C., asking that their ride-hailing rules be quashed.  In particular, they are upset that ride-hailing cars will not be limited in where they can operate while regular cabs are, that there will be an unlimited number of ride-hailing cars and that ride-hailing operators will be able to charge what the market will bear during busy times.
     McCallum told the crowd that while acknowledging the provincial government was backing ride-hailing, the city had "one tool in its back pocket and I am going to use it in Surrey"
     That tool is to not grant a business licence for any ride-hail operators wanting to do business in Surrey.  "We will not be issuing any business licences to ride-sharing companies in Surrey," he said.
     Late Tuesday, the Ministry of Transportation and Infrastructure issued a statement that the City of Surrey could not prevent ride-hailing companies from operating in within its boundaries.
     The passenger Transportation Board " is responsible for the regulation of taxis and ride-hail vehicles," the statement read.  "The board gas sole responsibility to control supply, boundaries and retes."
     The ministry acknowledged that municipalities can require business licences, "but, to be clear, provincial law restricts the authority of municipalities to regulate the supply and boundaries of taxis and ride-hail vehicles. Only the Passenger Transportation Board is authorized to establish supply and boundaries for these services."
     Lawyer Peter Gal, who is representing the taxi industry in its court action, was at Tuesday's meeting. He said it was attended by over 600 people, including one federal Mp and a federal Conservative candidate. 
     "It was a packed hall and (McCallum) spoke to them.  He was very passionate about the issue, about the congestion and the unfairness and the unequal playing field." Gall said.
     "The upshot of what ge said was that he wasn't going to frant them a business licence to operate in Surrey.  He seemed to say it very confidently.  The mood in the room was very emotional, because this is their livelifoods at stake."

引用 The Province (Wed, Sep 11, 2019) p6 David Carrigg